Kedves Olvasók!

Ilona Andrews engedve a könyvfaló horda követeléseinek, kis részleteket oszt meg különböző szereplők életéből a közeljövőben. Ma Arabella van soron, Dina készített vele interjút.


Kedves olvasóink, üdvözöljük önöket Gertrude Huntban a Beszélgetések Dinával pénteki epizódjában. A mai napon, a közönség kérésére, különleges vendégünk van, Arabella Baylor a Baylor Házból.


Arabella: Köszönöm a meghívást. A tea nagyon finom.

Dina: Örömünkre szolgál.

Arabella: Az epres töltelékkel készült kis süteményekért meg kell halni.

Dina: Örülök, hogy ízlik. Szólok a séfünknek. Ő is örülni fog. Szóval, van egy listám, amit meg kell kérdeznem.

Arabella: Ó, ne! Kezd komolyra fordulni a dolog.

Dina: Büszkék vagyunk arra, hogy alaposak vagyunk. Először is, nagyon jól nézel ki. Milyen ruha van rajtad?

Arabella: Semmi különös. A szoknya egy AKNVAS Cherry miniszoknya, többszínű kockás, magas derekú, elöl-felül zsebes. A zsebek funkcionálisak, amit nagyon szeretek. Továbbá, mivel alacsony vagyok, a mini egy kicsit lejjebb ér a combomon, ami jobban megy az üzleti környezethez. A hozzá illő Valdi blézer ugyanettől a tervezőtől származik. A fehér garbót a JC Penney's-ben vettem 20 dollárért.

Dina: Fontosak a ruhák?

Arabella: Nagyon is.

Dina: Miért?

Arabella: Nos, a nyilvánvaló ok az, hogy csinos akarok lenni. Úgy értem, mindannyian csinosak akarunk lenni. Mint tudod, én egy nagyon nagy, de összetartó családból származom. Van egy nyomozóirodánk. Mielőtt Ház lettünk volna, főleg biztosítási csalásokkal, néhány óvadékos szökevénnyel, hűtlen házastársakkal és ilyenekkel foglalkoztunk. Kisebb, nem erőszakos bűncselekményekkel. Most Houston mágikus nehézfiúi körül forog az életünk. Ügyfeleink több generáción átívelő dinasztiákból származnak. Olyanok, akik egyedi babaruhákat rendelnek egy franciaországi butikból, és külön futárral szállíttatják ide. Az embernek be kell illeszkednie, hogy komolyan vegyék, különösen, hogy általában akkor találkoznak velem, amikor a számla esedékessé válik.

Dina: Milyen ügyekkel foglalkozol mostanában?

Arabella: Rengeteg lopással, mind fizikai, mind szellemi tulajdont érintővel. Nagyon gyakori a csalás is, általában családon belül. Eltűnik egy nagyobb összeg, és a Ház vezetője tudni akarja, hogy melyik testvére vagy utódja a felelős érte. A háttérellenőrzésből is rengeteg akad, olyan szintűek, amelyek túlmutatnak az alapvető adatbázisokon. És azért még így is rengeteg csaló házastársat kapunk el. Hehe.

Dina: Vannak dolgok, amelyek sosem változnak, akármennyi pénzt is keresel?

Arabella: Pontosan. De hogy visszatérjek a korábbi kérdésedre a ruhákkal kapcsolatban. Nem csak a ruhákról van szó. A hajam tökéletes, a sminkem rendben van. A körmeim ápoltak. Amikor a nővérem, Catalina, felvesz egy melegítőnadrágot, és reggel kimerészkedik Árnyékkal, a haja összekócolva, és fekete karikák vannak a szeme alatt, mert túl sokáig dolgozott valami kényes konzulos ügyön, senki sem hőköl hátra. A családban mindenki tudja, hogy Catalina specialitása a mágiája feletti acélos kontroll fenntartása. Nekem nincs meg ez a luxusom. 

Amikor körülötted mindenki attól paranoiás, hogy bármelyik pillanatban Godzillaként robbanhatsz ki, megpróbálsz kompenzálni. Amikor fiatalabb voltam, túlságosan aranyos viselkedésformákat vettem fel, és vicces verekedésekbe keveredtem, ahol csak ártalmatlanul csapkodtam, hogy mindenkit megnyugtassak, hogy én irányítok. Most ezzel érem el. (végigmutatja a ruhát) Én vagyok az ellentéte a ziláltságnak. Mindig higgadt és elegáns vagyok, és ura vagyok a helyzetnek. Tudod, hogy a lompos ruha és a fésületlen haj mennyire hat ki a robbanási potenciálomra?

Dina: Mennyire?

Arabella: Egyáltalán semennyire. Az, hogy hogy nézek ki, semmilyen módon nem érzékelteti, hogy hogyan érzem magam. Az emberek azonban nem tehetnek mást, mint hogy vizuálisan ítélkeznek. Még akkor is, ha ők a családod, és szeretnek téged.

Dina: Ha már a családnál tartunk, igaz az, hogy egyszer azt mondtad, hogy senki sem szeret téged?

Arabella: Tudtam, amint kimondtam, hogy ez utol fog érni, hogy kísértsen. De kiállok a véleményem mellett. Nem akarok senkiben rossz benyomást kelteni. Engem szeretnek. Tényleg. A családom támogat és gondoskodik rólam. És nem is bántak velem másképp, mint a nővéreimmel, amikor ajándékokról, házimunkáról vagy az iskolai rendezvényeken való részvételről volt szó. De vannak tudatalatti dolgok.

Nevada Frida nagyi kedvence. Ő az első unokája. Frida nagyi még mindig "a kisbabájának" hívja. Régebben nagyon bántott ez a dolog. Én vagyok a legfiatalabb. Nekem kellene a kisbabának lennem.

Linus nagyapa és Victoria nagymama is Catalinát kedveli. A nagyapa tényleg imád engem. Bármikor fordulhatok hozzá tanácsért, és elkényeztet. De nem tisztel engem. Nem vesz komolyan. Szerinte én csak mókázok. Victoria nagymama többnyire észre sem veszi, hogy létezem, hacsak nem hívom fel valamivel külön a figyelmét. Az igazat megvallva, Nevadáról és az unokatestvéreimről sem vesz tudomást. Minden figyelmét Catalinára szórja. És Catalina szívesen fürdőzik benne. A Victoria nagyival való bánásmódhoz komputer agyra van szükség. Én elveszíteném a türelmemet, és eltaposnám.

Dina: Ezért tartottad titokban a nagyapád kilétét a kórházi incidens után?

Arabella: Részben. Leginkább csak szerettem, hogy volt egy kis hatalmam felettük. Hadd mondjam el, soha nem találkoztál még két manipulatívabb emberrel, mint ők. Amikor találkoztak, a sors akarta így, mert bőven megérdemelték egymást. A kórházi látogatásuk titokban tartása muníciót adott nekem arra az esetre, ha szükségem lenne rá. Amikor valamelyikük valami csúnya dolgot kezdett tervezgetni, tudtam hadonászni vele, és megfenyegethettem, hogy leleplezem az egészet. Linusnál jobban bevált, mint Victoriánál.

Néhány percig hisztérikusan nevetnem kellett, amikor az egész kiderült. Látnod kellett volna Catalina arcát. Ahh! Nem kéne nevetnem, mert tényleg a poklok poklát élte át velük, de az arckifejezése! Bárcsak csináltam volna egy képet.

Dina: Visszatérve a senkinek sem a kedvencéhez.

Arabella: A nagyszülőkről már beszéltünk. Anya egy nagyon korrekt ember. Nagyon igyekszik mindent egyenlően nyújtani, de ha megfigyeled, észreveheted, hogy Bernre és Leonra kicsit jobban odafigyel. Szörnyű gyerekkoruk volt, amíg hozzánk nem költöztek, és egy kicsit kompenzálja ezt. Nem arról van szó, hogy kevésbé szeret engem. Egyáltalán nem erről van szó. Hanem arról van szó, hogy Leonra és Bernre koncentrál, és amikor ők jól vannak, akkor általában Nevadával vagy Catalinával foglalkozik. Ez érthető. Nevadának van egy kisbabája, Arthur, aki lehet, hogy egy szupergonosz minimágus. Mélyen belül azt várom, hogy véletlenül elpusztítja Houstont, mert nem találja a cumisüveget. Catalina a beteges konzuli szarságokkal foglalkozik, és megpróbálja vezetni a Házat. Én...

Dina: Elvesztél a szemük elől?

Arabella: Néha. Például amikor Bernre került a sor, hogy főiskolára menjen, mindannyian sokat beszélgettünk erről. Hogy milyen szakra menjen, hogyan boldogul, milyenek a jegyei, és így tovább. Ugyanez történt Nevadával is. Amikor Catalina nem volt hajlandó továbbtanulni, az hatalmas ügy volt. Leonnak sok bátorításra volt szüksége, és mindannyian drukkoltunk neki. Ez egy csoportos feladat volt, hogy a diploma felé vezető úton tartsuk. Szerintem mindannyiunknak tiszteletbeli diplomát kellett volna kapnunk a végére, vagy olyan kitüntetést, mint amilyet a katonák kapnak. Hadd kérdezzem meg, nekem mi volt a szakom?

Dina: Számvitel?

Arabella: Pontosan ezt mondaná a családom nagy része, kivéve Nevadát, aki látta a diplomámat. Vállalati gazdálkodás és alkalmazott mágiaelmélet kettős szakon végeztem, és 3 év alatt szereztem meg a diplomámat. Emellett a Yale-en szereztem Globális Üzleti és Ház Társadalomtudományból mesterdiplomát. Felvettek egy Elsőrendűeknek szóló speciális, félig távoktatási programba. Ahhoz, hogy bekerülj, 3,8-as átlagot kell elérned, és két Elsőrendű szponzort kell találnod, akik nem a rokonaid. Nagyon sokat segít, ha az egyikük egy öregdiák.

Dina: Te kiket szereztél?

Arabella: Augustine Montgomery és Stephen Jiang. Egy éven keresztül minden második héten oda-vissza repültem, hogy részt vegyek a szemináriumokon és a személyes jelenléttel járó előadásokon. Négy napot töltöttem ott, és tíz napot itt. A saját zsebből fizettem, és mindenkinek azt mondtam, hogy északra járok vásárolgatni. Még egy-két ruhát is hazahoztam, és abban parádéztam.

Dina: Bevált?

Arabella: Valamennyire. Tudtam, mikor Leon rájött, mert elkezdett cukkoló megjegyzéseket tenni a bevásárlókörútjaimra. Leon a legjobb magánnyomozó mindannyiunk közül. Alessandro nagyon igyekszik, de Leon egy másik szinten van. Talán holtversenyben van Nevadával, kivéve, hogy Nevada az igazságkeresésre támaszkodik, és Leon egyszerűen ennyire jó. Nagyon nehéz eltitkolni előle dolgokat. Olyan, mint egy macska. Anya végül megmondta neki, hogy hagyja abba a zaklatást, és az is segített, hogy a saját házamban élek, és megvan a saját függetlenségem. Szeretem a kis házamat a tó partján. Ez az én szentélyem.

Dina: Tudja még valaki?

Arabella: Bern. Szüksége volt rám egyszer valamiért, és amikor nem vettem fel a mobilomat, lenyomozta New Havenben, és összeadott kettőt meg kettőt. De nem hiszem, hogy Nevada tudja. A nagyszülők és anya sem, és Catalina biztosan nem tudja, mert ha tudná, akkor hozzáadta volna a mesterdiplomámat az ügynökségi életrajzomhoz. Megszállottan tartja karban.

Mi egy magánnyomozói család vagyunk. Bármit is titokban tartani elég nehéz, és én sem titkolóztam túl jól. Azért nem tudják, mert nem figyelnek rám oda. Ez az, amit úgy értek, hogy elveszek a szemük elől.

Dina: Hogyhogy nem jöttek rá, hogy nem tartottad a szokásos munkatempódat?

Arabella: Azért, mert tartottam lépést. Egy másik dolog, amit Stephentől tanultam, hogy két külön munkaállomást kell fenntartani, mindkettőt a saját munkafolyamatával. Két irodám van, az egyik a házamban, a másik pedig az irodának használt pavilonunkban. Mindent színkódoltam. A kettő soha nem találkozhat.

Dina: Ez azt jelenti, hogy meghódítottad a matematikát?

Arabella: Nem, még mindig utálom. Annyira, de annyira utálom. Majdnem abbahagytam a sulit, mert nem tudtam átmenni az alap algebrán. Háromszor buktam meg, és Bern segítségéért kellett könyörögnöm. Szegény unokatestvérem, huhh. Szerintem a matekos hülyeségem miatt majdnem kiégett az agya. Hála Istennek a könyvelőprogramokért.

Dina: Stephent már kétszer említetted. Romantikus kapcsolatban vagytok?

Arabella (nevetve): Nem. Stephen gēge, az idősebb testvér. Segítek neki néhány... problémában, amivel az üzleti élet során találkozik, és gyakran együttműködünk. Megpróbáltam ráhajtani, amikor először találkoztunk, mert még fiatal és naiv voltam. Átmentem azon a korszakon, amikor még különböző hírességekért rajongtam, és ő volt az első, akivel személyesen találkoztam. Steven nagyon kedves volt hozzám, és világossá tette, hogy ennek semmi esélye. A kockázatokról is beszélt nekem. Néhány dolog, amit akkoriban csináltam, megkönnyíthette volna, hogy kihasználjanak. Azóta sokkal bölcsebb lettem.

Dina: Mesélnél nekünk egy kicsit a mágiádról?

Arabella: Természetesen nem. Van két kedves ember, akik megteremtettek engem, és nekik is meg kell keresniük valahogy a kenyerüket. Ha minden titkomat elárulom, miért vennétek meg a könyvemet?

Dina: Elmondanád legalább, hogy mik a terveid? Örökké a Baylor Magánnyomozó Irodának fogsz dolgozni?

Arabella: Nem vagyok benne biztos. Nem ez volt az eredeti terv. Legalábbis én sosem gondoltam, hogy erre fogom feltenni az életemet, mint karrierre. Tizenéves koromban remek lehetőség volt, hogy némi pénzt keressek, de amikor Ház lettünk, minden kézre szükség volt. A legtöbb új Ház az első 3 évben összeomlik. A családnak szüksége volt rám, így azt tettem, amit tennem kellett. Most már sokkal stabilabbak vagyunk. Nem vagyok elégedetlen, de ki tudja, talán a jövőben valami mást fogok csinálni.

Dina: Köszönöm szépen, hogy időt szakítottál ránk.

Arabella: Köszönöm, hogy itt lehettem. Nagyon jól éreztem magam. És csak hogy tisztázzuk, megtartom ezeket a süteményeket. Hazajönnek velem.


3 megjegyzés: