Kedves Olvasók!


A legutóbbi pénteki interjúban George Camarine beszélgetett Augustine Montgomeryvel, érdekes információkhoz jutunk ebből is, de több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol.


 



George: Mr. Montgomery, üdvözlöm. A nevem George Camarine, és én leszek ma este a beszélgetőpartnere.

Augustine: Részemről az öröm.

George: Kávét? Desszertet?

Augustine: Igen, mindkettőt, köszönöm. Az entremet pompásan néz ki.

George: Ugye? Málna és fehér csokoládé mascarpone mousse-szal. A séf itt valóban isteni, és úgy tűnik, egy bizonyos valaki megsúgta neki, hogy ön kedveli ezeket az ízeket.

Augustine: Á, igen, a hírhedt Arabella-interjú. Meglep, hogy a fogadó túlélte.

George: Hogyan jött létre ez a mentor-mentorált kapcsolat?

Augustine: Megbíztuk egy munkával a Baylor Magánnyomozó Irodát, és őt küldték, hogy behajtsa a konzultációs díjat. Mondhatni, felismertem egy rokonlelket. Az ember könnyen összetéveszthetné, hogy az elsődleges motivációja a pénz, de ennél mélyebb a dolog. A személyes kiválóságra törekszik. A pénz egyszerűen csak a győzelem kézzelfogható mércéje. Sikeresnek lenni nem elég. Annyira sikeres akar lenni, hogy közismertté váljon. A testvérei elbújnak a hírnév elől, Arabella viszont keresi azt.

George: Ez veszélyes törekvés is lehet.

Augustine: Nagyon is. Ez volt az egyik ok, amiért érdeklődni kezdtem iránta. Irányításra volt szüksége.

George: A kapcsolata a Baylor családdal elég bonyolult, nem igaz?

Augustine: Ez a jelző mélyen alulértékeli a dolgot.

George: Vagy talán egy beszélgetés nyitánya.

Augustine: Rendben. Életem egy nehéz időszakában találkoztam Nevadával. Épp akkor védtem ki egy különösen csúnya támadást a Montgomery Ház ellen. Az öcsémet elrabolták. Engem többször megszúrtak. Nagy volt a vérveszteségem, és akkor még nem volt biztos, hogy a bal karom teljesen meggyógyul-e. Ez nem egy olyan dolog, amit egy férfi az én szakmámban bevall. A végsőkig ki voltam merülve, és a tökéletes egészség és a működő kar illúziójának fenntartása elég nagy kihívásnak bizonyult.

Vissza kellett térnem az irodába, hogy megnyugtassam az alkalmazottainkat, üzenetet küldjek az ellenségeinknek, és ami a legfontosabb, hogy koordináljam a testvérem keresését. Mindenáron meg kellett találnunk Tarquint.

Ehelyett aznap reggel az irodámba érve a Pierce Ház fogadott, ott hisztériáztak a várószobámban. Az ügyet nem vállalni nem volt lehetőségünk. Tartoztunk Peternek egy szívességgel, és eljött, hogy behajtsa. Az Elsőrendűek társadalmában az üzlet szívességeken alapul, és csak annyira vagy jó, amennyire képes vagy fizetni. Ezt a tudást Arabellának is át kellett adnom. A nyers erő is számít, de az alkuk még inkább. Az, hogy fel tudod venni a telefont, és fel tudsz hívni valakit, akivel két éve nem beszéltél, és rá tudod kényszeríteni, hogy tegyen meg valamit, ami nem lenne nyereséges a számára, akár azért, hogy egyensúlyba hozza a könyvelést, akár azért, mert akkor tartozol neki egy szívességgel? Vállalnák ezt a hívást? Ezt jelenti az Elsőrendűek hatalmával rendelkezni.

Én voltam az egyetlen az MNN emberei közül, aki le tudta volna győzni Adamet, és nagyon nehéz lett volna még számomra is. Időt kellett nyernem, ezért a legjobb teljesítményt nyújtó alvállalkozót kértem, és a Baylor Irodát kaptam. Vetettem rájuk egy felületes pillantást, mert az időm szűkös volt, és úgy tűnt, hogy megfelelnek a célnak. A terv az volt, hogy soha nem találják meg Pierce-t. Egyszerűen csak az aktív nyomozás látszatára volt szükségem, és számítottam rá, hogy elég okosak ahhoz, hogy ne sérüljenek meg.

Ha tudtam volna, hogy Nevada ezt az egészet készpénznek veszi, akkor... Nem, tudom mindent ugyanúgy csináltam volna-e. Abban a bizonyos lelkiállapotban, azzal, amit akkor tudtam, valószínűleg ugyanezt a döntést hoztam volna, mert akkoriban ilyen voltam.

George: De most már nem az az ember?

Augustine: A prioritásaim egy bizonyos változáson mentek keresztül. A régi mondás szerint, ha elég sokáig verik a kutyát, az elvadulttá válik. Engem éveken át sokféleképpen vertek. Nagyon mélyen belesüllyedtem a megtorlás és a megelőző intézkedések körforgásába. Egy katasztrofális esemény kellett ahhoz, hogy némi önvizsgálatot tartsak.

George: Az, hogy Connor megfenyegette, hogy megöli?

Augustine: Nem. Erre számítottam akkoriban. Nem, hanem az, hogy Nevada eljött hozzám. Az ő helyében én elintéztem volna magamat. Ez tisztább és biztonságosabb, míg az alternatíva zűrös, és megkérdőjelezhető esélyei voltak a sikerre. Az irodámban ült, és láttam rajta, hogy milyen ellentmondás dúl benne. Ez a nő őszintén nem akart bántani engem. Egy másik utat talált. Egy olyan módon intézte a dolgot, amilyen régen én is voltam, de már elfelejtettem. Régen idealista voltam. Nagyon biztos voltam abban, hogy milyen ember akarok lenni. Sajnos, a Ház háborúk nem tűrik az idealistákat.

George: Most már jobban szereti önmagát?

Augustine: Szeretném azt hinni. Meghúztam néhány határt, amit nem fogok átlépni.

George: Visszaszerezte az öccsét?

Augustinus: Igen. Túlélte.

George: És az apja gyilkosát is megtalálta.

Augustine mosolyog.

George: Értem. Mesélne egy kicsit többet a családjáról?

Augustine: Van két testvérem és egy unokatestvérem, akit magamhoz vettem.

George: Van romantikus kapcsolata valakivel.

Augustine: Igen.

George: Ez minden, amit megtudhatunk? Semmi részlet?

Augustine: Igen, ez minden.

George: Ebben az esetben térjünk át egy kevésbé kényes témára. Konsztantyin Berezin.

Augustine nevet.

George: Tényleg olyan jó, mint amilyennek mondja magát?

Augustine: Igen.

George: Van olyan jó, mint ön?

Augustine: Nem.

George: Miért?

Augustine: Konsztantyin csak szórványosan tartja fenn az illúzióit a küldetések során és a szabadidejében, szórakozásból. Én két évet töltöttem azzal, hogy a halott apámnak adtam ki magam a cégünk magasan képzett illúziómágusai előtt. Lényegesen több a gyakorlatom, és a tét is sokkal nagyobb volt.

George: Megtudunk valaha többet erről?

Augustine: Ha adnak nekem egy könyvet, akkor igen. Minden álszerénység nélkül, azt hiszem, eléggé jövedelmező lennék a számukra.

George: Az álszerénység senkinek sem használ.

Augustine: Valóban. Szóval, ön is meséljen magáról. Milyen érzés házasnak lenni?

George: Hatalmas boldogság. Fejezzük be ezt az interjút, és mindent elmesélek. Kedves olvasóink, köszönjük, hogy csatlakoztak hozzánk a FrInnday, a Pénteki Fogadós Beszélgetések legújabb részében.


5 megjegyzés:

  1. Köszi, ez jól esett. 😊😃 De csakugyan több a kérdés, mint a válasz… 😃

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Az érdeklődésem felkeltette, már olvasnám tovább ha lehetne! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, nagyon élveztem!

    VálaszTörlés
  4. Ezer köszönet! Simán megérdemelne egy könyvet, de egy kicsit hosszabb novellát minimum. Én tuti vevő lennék rá!

    VálaszTörlés